צ'ילה: מלון יוקרה, חזרה פתוחה עם מישה מאיסקי מול אולם מלא, וקונצרט מוצלח

אחד הארועים המרכזיים והמוצלחים בסנטיאגו היה החזרה הפתוחה לקהל בבוקר של הקונצרט. קהל רב מילא את האולם הנהדר הזה והמתין לנו. החזרה נפתחה בראיון עם מישה מאסקי בהנחיית אחד המארגנים של הארוע. לאחר מכן עברנו על חלקים מתוך הקונצ'רטו של היידן, הנוקטורן של צ'ייקובסקי, כל נדרי של ברוך, ובהמשך, ללא מאסקי, על הסימפוניה הראשונה של בטהובן. הקהל, לשמחתנו, נשאר להאזין לחזרה גם לאחר שמישה מאיסקי סיים את חלקו בה.

received_10210407418203836

הארוח בסנטיאגו היה מדהים. התארחנו במלון מפואר – גרנד הייאט – בתנאים מצויינים. בין החזרה של הבוקר לקונצרט הערב הלכתי לטייל קצת באזור המלון, וראיתי כמה העיר סנטיאגו יפה. לצערי לא היה לי זמן ליותר מאשר הליכה בפארק הקרוב למלון, אבל יכולתי לראות בנסיעות שלנו את ההרים שמסביב, את הנופים הפסטורליים והשטחים הירוקים הרבים בעיר. הקונצרט בסנטיאגו היה נהדר, ואחריו פגשנו את השגריר הישראלי בקבלת הפנים של אחרי הקונצרט.

fb_img_1473866318130

סאו פאולו – יום קשה שהחל ב6 בבוקר והסתיים בקונצרט מעולה

יצאנו מסנטיאגו למחרת מוקדם בבוקר (כשעדיין היה חושך בחוץ), כי הטיסה לסאו פאולו היתה כבר ב9 בבוקר. זה היה יום ארוך וקשה. מרגע הגעתנו למלון בסאו פאולו ועד יציאתנו לקונצרט היו רק כשלוש שעות, זמן בהחלט קצר למנוחה והתארגנות אחרי טיסה והתרוצצות מהבוקר. הגענו לאולם ועלינו לבמה. מה שראינו היה מדהים. אולם מפואר, יפהפה, אסתטי, גדול (1500 מקומות) ומרשים מאד.

20160913_183930

כשהתחלנו לנגן התברר לנו גם איזו אקוסטיקה מדהימה יש בו. בחזרה שלפני הקונצרט התמקדנו בווריאציות רוקוקו של צ'ייקובסקי, שעמדנו לבצע לראשונה בסיור בשלמותן (כהדרן בקונצרטים הקודמים ביצענו רק את שתי הווריאציות האחרונות). החזרה היתה טובה וכולם היו דרוכים, בגלל הקושי בליווי של יצירה זו. אחר כך חזרתי על כמה מקומות מבטהובן ופרוקופייב, ושם הרגשתי קצת עייפות – גם אצלי וגם בתזמורת. בחדר ההלבשה לפני העלייה לבמה ניסיתי למקד את עצמי לקראת הביצוע של בטהובן, כי ידעתי שהרבה מהצלחתו תלויה בי. החלטתי קצת להפתיע את התזמורת בכמה מקומות כדי להוסיף לדריכות ולהתרגשות, וזה עבד. הביצוע של בטהובן היה מעולה. היתה הרבה ספונטניות, התלהבות, אנרגיה, והפתעות… גם פרוקופייב היה מצוין,  מאד זורם, תוסס, מבריק ומלהיב.

20160914_211100-1

אבל שיאו של הקונצרט היה ללא ספק ווריאציות רוקוקו של צ'ייקובסקי עם מישה מאיסקי. הוא ניגן מדהים. מלא הבעה, שירתיות, צבעים. כל רגע היה מיוחד ויוצא דופן. התזמורת היתה דרוכה והגיבה מצוין. ממש כמו מוסיקה קאמרית, עם מנצח.

20160913_231126-1

הקהל יצא מגדרו ודרש הדרנים, וכמובן שהוא גם קיבל. לאחר הדרן אחד עם התזמורת, מאיסקי ניגן כהדרן נוסף את הפרלוד מהסויטה השנייה של באך.

20160913_231806-1

בסיום הקונצרט פגשנו את הקונסול הישראלי דורי גורן ואשתו, ואחר כך נשארנו מישה ואני לסשן חתימות לקהל. היה תור ארוך. אנשים רבים חיכו בסבלנות כדי לקבל חתימות ותמונות. מישה מאיסקי היה נחמד ואדיב לכולם, הצטלם עם כל מי שביקש ואף כתב הקדשות אישיות למבקשים. אני אישית קצת פחות מתורגל בדברים האלה, אז ניסיתי פשוט לעשות מה שמישה עשה…

20160913_233418

אתמול היה היום השני שלנו בסאו פאולו, ובו, בנוסף לקונצרט בערב שהיה נהדר, השתתפנו (קובי הכנר הראשי שלנו, מישה מאיסקי ואני) גם בשתי ארוחות בחברת המארחים – ארוחת צהריים במסעדה יפנית עם הקונסול דורי גורן ואשתו (דורי סייע לנו מאד והרבה בזכותו קיבלנו סיוע ממשרד החוץ), וארוחת לילה, אחרי הקונצרט, עם מנהלת "מוצרטאום" – הארגון שמפיק את הקונצרטים באולם סאו פאולו, ועם האמרגן שארגן לנו את כל הסיור.

20160915_021111

הערב קונצרט שלישי בסאו פאולו, בהרכב של מיתרים בלבד, וללא מישה מאיסקי, ובו ננגן בין היתר את מוסיקת לילה זעירה של מוצרט ושתיים מתוך ארבע העונות של ויולדי, עם הכנר הראשי שלנו קובי רובינשטיין. ולאחריו, כמובן – קבלת פנים.